۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد خبر: 473118

 خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که مشارکت حداقل 42.6 میلیون نفر در رای گیری زودهنگام در 28 ایالت از طریق ایمیل و یا حضور در مراکز رای گیری فراتر از سطح ثبت شده در سال 2012 است.

کلینتون پیشتاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، با افزایش مشارکت رای دهندگان لاتین، تعداد آمریکایی هایی که پیش از روز انتخابات رای داده اند، رکورد زد که این می تواند خبر خوبی برای هیلاری کلینتون باشد.
مشارکت حداقل ۴۲.۶ میلیون نفر در رای گیری زودهنگام در ۲۸ ایالت از طریق ایمیل و یا حضور در مراکز رای گیری فراتر از سطح ثبت شده در سال ۲۰۱۲ است.
تخمین زده می شود رأی اولیه می تواند بالای ۵۰ میلیون نفر باشد، که این یعنی نزدیک به ۴۰ درصد از تمام برگه های رای در انتخابات ریاست جمهوری و انتظار می رود که مشارکت مردم بالاتر از این مقدار باشد. در انتخابات چهار سال پیش، ۴۶۲۲۰۰۰۰ در رای گیری اولیه مشارکت داشته اند که ۳۵ درصد از تمام برگه های رای بوده است.
مایکل مک دونالد، استاد دانشگاه فلوریدا و متخصص در میزان مشارکت رای دهندگان گفت: آخرین شمارش حاکی از کاهش میزان رای گیری از سیاه پوستان در کارولینای شمالی پس از سطح بالای تاریخی ثبت شده برای باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ است اما مشارکت بالاتر لاتین تبارها به خصوص در فلوریدا که اغلب به حزب دموکرات تمایل دارند چشم گیرتر است.  
آرا اسپانیایی تبارها نیز در نوادا و کلرادو، که دموکرات ها در سال ۲۰۱۲ حدود و یا بیشتر آراء را به خود اختصاص داده اند، به سرعت در حال افزایش است. در اوهایو و آیووا آراء ترامپ بر روی لبه تیغ در حال حرکت است اما اگر لاتین تبارها تمایلی به او نداشته باشند انتخابات را نخواهد برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.